HTML

Győri Gyufalevelek

„Mindig jobb, ha az igazságban kételkednek, mintha a hazugságban hisznek.” (Osvát Ernő)

Fábián Gyuri a Facebookon

Átbeszélés a győri polgármesterrel és a piros boríték

2014.03.26. 09:53 Fábián György

Mit jelent az átbeszélni? Eddig nem gondolkoztam a szó értelmén, de tegnap óta erősen ezt kell tennem. Győr polgármestere beszélgetésre, és átbeszélsére hívta meg magához a képviselőjelölteket. Újabb fideszes szóhasználati rejtélyt fejthettem meg. Köszönet érte!

Hónapja kerestem fel hivatalosan Borkai Zsoltot Győr polgármesterét, hogy üljünk le beszélgetni a város dolgairól, hiszen sok ezer ember javasolt képviselőjelöltnek. A Parlamentben - megválasztásom után -  pedig nekem kell őket képviselni, és a várossal szorosan együttműködni az érdekükben. Nem kérdés, ez pártokon felülálló dolog. Már egy demokráciában. Borkai Kedves volt, mint mindig, mondta, majd jelez, mikor. Jelzett. De nem engem hívott meg. Pontosabban, nem egyedül engem. Huszad magammal kellett volna megjelennem a városházán, akadt jelölt, aki nem jött el. Azért így is voltunk vagy tucatnyian.

A meghívó levélben olvasható:”A város polgármestereként fontos számomra, hogy Ön – aki Győrért és annak lakosaiért szeretne a Parlamentben az elkövetkezendő négy évben dolgozni – egy beszélgetés keretében megismerhesse a jelenlegi és az elkövetkező időszak terveit, fejlesztéseit a már elfogadott költségvetés tükrében. Tisztelettel várom Önt egy találkozásra, ahol a húsz képviselőjelöttel együtt átbeszélhetjük a város érdekében szükséges kérdéseket és lehetőségeket.” Gondoltam, azért kezdődik ez az esemény a Kék-teremben fél tízkor, ebédig legyen idő egy kis diskurzusra. Tévedtem. Tízkor már mindenki elment.

Borkai Zsolt a beszélgetés elején kijelentette, ez nem pártesemény, és ok, legyen igaza, gondoltam. Ez egy barátságos csevej. Aztán belekezdett. Tizenöt percig beszélt arról, mi minden lesz majd a városban. Leginkább sportberuházások. És ifjúsági olimpia. Ehhez kéri a segítségünket, bár a kormány úgy segít, mint soha még. És hurrá, jönnek az ingatlanfejlesztők, mert kell a sok új lakás. És a város még a kamarával is egyeztet, ha dönt egy gazdasági kérdésben. Majd a történet végén – továbbra is kedvesen azt mondta, ugye megértjük, hogy most nem ad szót senkinek, hiszen ez nem pártesemény, és tudnánk, mi lenne abból, ha mindenki szót kapna, de ő feltétlenül számít a leendő képviselők munkájára, hiszen Győr érdeke az elsődleges.. Felállt, kezet fogott velünk, és ahogy jött, két fideszses képviselőjelölttel, úgy távozott is.

Huh. Ez volt aztán az átbeszélés. Se egy brossúra a tervekről, se egy kivetítés, mi lesz itt, se egy gazdasági beszámoló. Ez egy pipa volt a látszatdemokrácia fideszes füzetkéjében. Ezzel is megvolnánk.

Igazából persze azon csodálkoztam volna, ha igaz, amit a meghívó levélben láttam. Már hogy ez egy beszélgetés, vagy egy átbeszélés lesz. A Fidesz nem beszélget senkivel. Még egy olyan kedvező helyzetű városban sem, mint Győr. A FIDESZNEK a demokrácia ezen része fáj nagyon. Mert fájdalmas igaz. Időt, energiát igényel.

A biztonság kedvéért én azért a legtöbb résztvevőnek átadtam egy nagy piros borítékot. Hogy mi volt benne? Vagyis inkább milyen hatása van a pártok egyesületek jelöltjeire egy ilyen különleges borítéknak, az a Jövő héten csütörtökön, a választások előtt három nappal a Széchenyi téren pontosan kiderül.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyori-gyufalevelek.blog.hu/api/trackback/id/tr835879464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása